Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor vrea sa elaboreze un proiect de lege cu masuri de protectie a celor care folosesc serviciile financiar-bancare, dupa ce in urma unor controale la institutii bancare au fost gasite nereguli in relatia client-banca, mai multe banci fiind amendate.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), secretarul de stat Dan Vlaicu, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa monitorizata de Mediafax, ca in ultimele luni specialistii Autoritatii si inspectori ai Inspectoratului Teritorial pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti - Ilfov au verificat 20 de institutii bancare. In urma acestor controale, 14 banci au fost sanctionate pentru incalcarea drepturilor consumatorilor, valoarea amenzilor fiind de 150.000 de lei.
Au fost amendate Banca Romaneasca, BCR, ABN AMRO Bank, Volksbank, Credit Europe Bank, Unicredit Tiriac Bank, Piraeus Bank, Raiffesen Bank, BRD-Groupe Societe Generale SA, CEC SA, Bancpost SA, OTP Bank Romania SA, Libra Bank, Carpatica. Dintre acestea, BCR, ABN AMRO Bank, Unicredit Tiriac Bank, CEC SA si Bancpost au contestat in instanta procesele verbale de sanctionare, a precizat Vlaicu.
Controlul inspectorilor ANPC a evidentiat mai multe abateri in relatia client-banca, cum ar fi comisioane introduse pe parcursul derularii contractului care nu erau mentionate la momentul incheierii acestuia (comision de administrare cont, comision de depunere), tarife disproportionate (perceperea tarifului pentru eliberarea unei adrese/adeverinte necesare consumatorului in cazul in care acesta efectua o rambursare anticipata, prin refinantare externa), modificarea unilaterala a dobanzilor si comisioanelor fara notificare.
Neafisarea comisioanelor bancare pentru operatii curente, deficiente in functionarea cardurilor bancare, nerespectarea ofertelor pub