Compania Fujikura Automotive Romania, parte a concernului japonez Fujikura a inchis una din fabricile de cablaje auto din Spania, care avea 300 de angajati, si a transferat capacitatile de productie in Romania, unde detine doua centre de productie in judetul Cluj.
In urma acestei decizii, fabricile din Cluj si Dej, in care lucreaza 2.000 de oameni sunt in acest moment cele mai mari unitati de productie ale Fujikura in Europa.
"Criza financiara a afectat si activitatea Fujikura, astfel ca am decis sa inchidem una din fabricile din Spania unde lucrau 300 de oameni si sa transferam productia la Cluj. Am transferat doar capacitatile de productie, nu si angajatii din Spania", a declarat pentru ZF Transilvania Ignacio Ibarra, vice-president corporate Fujikura Automotive Group.
Compania nu a facut insa restructurari doar in Spania, ci si la nivel local, unde in luna aprilie a inchis fabrica din Jibou (Salaj), iar in luna iulie pe cea din Campeni (Alba), productia fiind transferata in fabricile din Cluj-Napoca, Dej si Maroc. "Intr-o fabrica nu poti sa stii niciodata cat de sigur iti este locul de munca, insa nu avem in plan sa efectuam disponibilizari in urmatoarea perioada de timp. Avem de lucru pentru toti angajatii din cadrul celor doua fabrici din judetul Cluj", a mentionat Ignacio Ibarra.
Ignacio Ibarra a precizat ca numarul total de angajati ai celor doua fabrici Fujikura din Cluj-Napoca si Dej este in prezent de 2.000 de persoane, 1.300 dintre acestia lucrand la fabrica din Dej. "Anul trecut detineam in Romania aproximativ 2.700 de angajati, insa o parte din salariatii fabricilor din Jibou si Campeni, care au fost inchise anul acesta, s-au transferat in Cluj si Dej. Cu alti angajati am oprit colaborarea, fiindca contractele incheiate cu acestia au expirat", a mai spus Ignacio Ibarra.
Fujikura Automotive Romania estimeaza ca va realiza in