Fabryo Corporation, producatorul de lacuri si vopsele detinut de fondul de investitii suedez Oresa Ventures, si-a schimbat anul trecut strategia si a mizat doar pe businessul principal, cu lacuri si vopsele, renuntand la peste 500 de articole adiacente sau neperformante. In primele patru luni ale anului a investit agresiv in promovarea produselor si asteapta rezultatele in semestrul doi. Cum va functiona insa aceasta strategie pe o piata in care principalii jucatori isi extind in prezent portofoliile cu produse adiacente?
Contrar evolutiei pietei, Fabryo a decis sa renunte la o parte din produsele adiacentecare reprezentau peste 10% din vanzari, iar in prezent circa 94% din cifra de afaceri este reprezentata de lacuri, vopsele si tencuieli decorative.
„In 2007, vanzarile de lacuri, vopsele si tencuieli decorative ocupau o pondere de 82% din total, in timp ce in 2008 ponderea a urcat la 94%", explica Aliz Kosza, CEO-ul Fabryo.
Spre comparatie, Deutek (fosta Düfa Romania si ulterior düfa Deutek) si-a largit anul trecut portofoliul dupa achizitia a doi producatori de adezivi si mortare Bengoss si Scan, in timp ce Policolor si-a extins productia cu polistiren expandat si a relocat cea mai mare parte a productiei de vopsele in Bulgaria.
Strategia Fabryo de a-si optimiza portofoliului ar putea fi o strategie de pregatire a businessului Fabryo pentru un exit in urmatorii ani de catre fondul de investitii Oresa Ventures, in conditiile in care marii producatori mondiali precum Akzo Nobel (Olanda), SigmaKalon, parte a grupului american PPG sau BASF Coatings (Germania), care au tatonat piata locala, au dorit sa cumpere portofolii „curate" de produse. Oresa Ventures a devenit la sfarsitul anului trecut proprietarul unic al Fabryo, prin preluarea ultimei participatii de 15% detinute de Daniel Guzu, fondatorul companiei Guzu Chim actua