Un singur client a făcut cumpărături de 30.000 de lei.
Brandul de modă Paul & Shark, care a intrat în România la finalul lui 2008 pe Calea Victoriei, a depăşit estimările de vânzări pentru primul an de funcţionare şi aşteaptă o creştere de 15-20% pentru 2010.
"Cifra de afaceri din 2009 a depăşit estimările prognozate la deschiderea magazinului (500.000 de euro - n. r.), iar în ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor în 2010, până acum acestea devansează vânzările anului trecut cu 25%", spune Raluca Banciu, directorul Alliance International (compania care deţine magazinul din România). Franciza brandului italian este deţinută de Alessandro Amato şi Marian Mihart, proprietarii magazinelor Cellini.
De altfel, şi la nivel internaţional Paul & Shark a avut o evoluţie care a învins criza. Într-un interviu acordat Ziarului Financiar, Andrea Dini, preşedintele companiei Dama (din care face parte Paul & Shark), recunoaşte că 2009 nu a fost un an uşor, dar a reuşit să compenseze scăderea vânzărilor din Europa cu pieţele asiatice. "Trebuie să recunosc că a existat criză - am pierdut aproximativ 7-8% din afaceri în Europa, dar am compensat cu creşterea din ţările în curs de dezvoltare. Pentru anul acesta estimăm o creştere de 8-10% a cifrei de afaceri."
Italia este cea mai importantă piaţă pentru companie (20-25% din cifra de afaceri), iar Dini povesteşte că o treime din vânzările din Italia sunt aduse tot de turişti, interesaţi de produse locale. Urmează China, Spania, Germania şi Anglia.
"Am început în China în urmă cu 11 ani şi în ultimii trei ani a devenit cea mai importantă ţară de export pentru Paul & Shark."
Cât despre România, Banciu spune că îşi aminteşte că un singur client a făcut o achiziţie de 30.000 de lei. "În ceea ce priveşte Paul & Shark clienţii nu şi-au modificat comportamentul de consum, pentru că luxul a devenit un stil