În timp ce la Bucureşti, Camera de Comerţ a municipiului este ţinta unui asalt concertat din partea unor forţe care par să-şi fi făcut un ideal din distrugerea sistemului cameral, repus în funcţiune cu nu puţine eforturi după 50 de ani de ab-senţă, la Suceava, timp de trei zile, a avut loc o veritabilă demonstraţie a ceea ce înseamnă, pentru mediul economic şi comercial, un târg promoţional adecvat rea-lităţilor locului şi momentului.
Despre povestea de la Bucureşti, mai pe larg, cu un alt prilej. Deocamdată, consemnez doar faptul că o grupare cu certe conotaţii infracţionale (liderul său a făcut deja cunoştinţă cu puşcăria, deşi se erijează în om al legii, având pe rol şi un dosar în care este acuzat de a fi luat cu asalt, cu sprijinul unei grupări paramilitare, sediul Camerei de Comerţ a României) sprijinită de la cel mai înalt nivel al Executivului pe bază de relaţii de partid şi de rudenie, încearcă să demoleze instituţia pe care n-a putut să pună mâna altfel, „jumulind-o” treptat de patrimoniu. Actorul principal este acum un ministru care centreză acte normative la care tot el sare la cap în calitate de preşedinte al unei camere de comerţ judeţene, promovând decizii ale Executivului vizavi de o organizaţie neguvernamentală.
La Suceava a avut loc, la finele săptămânii trecute, prima ediţie a Târgului de Turism al Bucovinei, eveniment central al unei suite de manifestări care celebrează „Anul Bucovina”. Modernul Centru Economic „Bucovina”, dat recent în folosinţă, a fost gazda a peste o sută de agenţi economici din zonă care şi-au prezentat oferta. Alături de Delta Dunării, Bucovina este un brand major pentru turismul românesc. Puţine alte zone beneficiază de o natură atât de diversă şi de spectaculoasă, de oameni pricepuţi şi cu spirit gospodăresc. Turismul rural, agroturismul, a explodat pur şi simplu în ultimii ani şi zone ca Moldoviţa sau Gura Humo