Duminică seara, câteva sute de staruri hollywoodiene vor participa la grandioasa ceremonie a Oscarurilor. În tot acest timp, zeci de milioane de oameni vor comenta în reţelele sociale (mai ales în Twitter, reţeaua preferată a americanilor), ca într-o versiune digitală cu milioane de moşi morocănoşi, asemenea celor din show-ul „The Muppets“.
În concluzie, nu sunt prea multe opţiuni: publicul poate alege varianta clasică, aceea de a viziona la televizor ceremonia de decernare a premiilor Oscar, sau poate urmări şi comenta evenimentul în reţeaua de microblogging. Sau amândouă.
În noaptea decernării premiilor Oscar, Twitter are propriul său spectacol de divertisment, în cadrul căruia diverse staruri, comici şi nu numai parodiază celebrităţile de la gală şi, câteodată, discursurile lor ridicole. Pentru Academia Americană de film, acest spectacol a devenit indispensabil, asemenea covorului roşu, notează „Huffington Post“.
„Să urmăreşti decernarea premiilor Oscar pe Twitter este ca şi cum te-ai uita la spectacol alături de 100 de milioane de prieteni beţi“, a declarat umoristul Andy Borowitz, una dintre figurile remarcabile pe Twitter în noaptea decernărilor premiileor. În anii trecuţi, el a rezumat povestea filmelor câştigătoare „The King s Speech“/„Discursul regelui“ (2011) şi „The Artist“/„Artistul“ (2012), spunând că în primul este vorba despre „un englez care nu putea vorbi“, iar în celălalt despre „un francez care nu putea auzi“.
Să urmăreşti decernarea premiilor Oscar pe Twitter este ca şi cum te-ai uita la spectacol alături de 100 de milioane de prieteni beţi.
Evenimentele difuzate la televizor şi comentate pe Twitter, de la SuperBowl la Premiile Grammy, s-au bucurat de un real succes. Potrivit Academiei Americane de Film, acest gen de spectacol narativ este foarte captaivant, deoarece furnizează un antidot pentru ceea ce vedem pe ecran