Seat, unitatea spaniola a producatorului de automobile Volkswagen, se asteapta ca, anul acesta, sa-si mareasca rapid vanzarile si profitul, prin reducerea costurilor si imbunatatirea productiei, potrivit Automotive News.
“In 2008 ne asteptam la o crestere pozitiva a vanzarilor si la o crestere mult mai mare a profitului”, a declarat Erich Schmitt, CEO-ul companiei Seat.
Seat, care a reprezentat o lunga perioada de timp o bataie de cap pentru producatorul german de automobile, si-a depasit pierderile operationale in 2007, cu un an inainte de termen, urmand ca, in viitor, sa contribuie la sustinerea castigurilor grupului VW, considera analistii.
Compania a inregistrat un profit operational de 8 milioane de euro, in 2007, dupa ce, cu un an inainte, a cunoscut o pierdere de 159 de milioane de euro, potrivit Automotive News.
Daca Seat a suferit un declin pe pietele din Spania si Germania, compania s-a extins, in schimb, in tarile emergente din Europa de Est, unde a vandut un total de 431.000 de unitati de automobile, anul trecut.
Schmitt se asteapta ca aceasta tendinta sa continue odata cu lansarea pe piata a unor modele noi, cum este sedanul de dimensiuni mijlocii care va fi lansat in 2009.
Seat a constituit, o lunga perioada de ani, o divizie neinspirata de automobile pentru Volkswagen, din cauza vanzarilor sale scazute, a restructurarilor lente si a preturilor mari la masini, mai ales in comparatie cu Skoda, un brand care a crescut dividentele companiei nemtesti.
“Pozitia liniei Seat este discutata in mod pozitiv in cadrul grupului, iar daca putem concura cu Toyota si alti producatori de masini, ne putem bucura de acelasi succes pe care il avem si cu Skoda si cu Seat”, a opinat Schmitt.
Producatorul modelelor Ibiza si Toledo are in planurile de viitor dublarea vanzarilor. Cifra vizata de acesta este de 800.000 de un