Pentru a reduce riscul producerii de accidente pe E 85, poliţia a solicitat administratorului drumului, încă de anul trecut, să monteze separatoare de sens.Serviciul Rutier a întocmit o hartă cu zonele de risc pentru şoferii care tranzitează judeţul Buzău pe E 85, arteră care face legătura între Bucureşti şi nordul ţării.
Trei astfel de tronsoane generatoare de accidente cu o frecvenţă mai mare sunt în sudul judeţului, iar celelalte trei, spre Râmnicu Sărat. Primul punct riscant pe care îl întâlneşte un şofer care vine dinspre Bucureşti, via Urziceni, este cuprins între kilometrii 71 şi 73, la limita cu judeţul Ialomiţa.
Urmează porţiunea cuprinsă între kilometrii 76 şi 77, pe raza localităţii Căldăruşanca, apoi intersecţia de la „Hanul lui Ţintă”, situată între kilometrii 106 şi 107.
Dacă la primele două puncte, riscul este generat de viteza excesivă şi efectuarea unor depăşiri pe linie continuă, în cazul intersecţiei de la „Hanul lui Ţintă”, unde se întâlnesc două rute, Buzău – Ploieşti şi Buzău – Urziceni, neacordarea priorităţii este principala cauză a tragediilor rutiere.
La nord de municipiul Buzău, primul tronson periculos este semnalat între kilometrii 130 şi 131, la Zărneşti, porţiune de drum unde în ultimii ani au fost înregistrate de radar viteze record, de 216 şi respectiv 201 kilometri pe oră. O altă porţiune vulnerabilă este între kilometrii 136 şi 138, la Grebănu şi Racoviţeni, unde un drum pentru căruţe şi tractoare se intersectează cu Europeanul.
La limita judeţului Buzău, cu Vrancea, între kilometrii 148 şi 149, s-au produs de asemenea numeroase accidente grave, din cauza excesului de viteză.
Un fost pilot de competiţii auto, în prezent inspector al Autorităţii Rutiere Române, spune că artera europeană E 85 prezintă un grad ridicat de risc din cauza configuraţiei înşelătoare. „Drumul European 85 a fost proiec