În urmă cu câţiva ani s-au pus bazele unui proiect care, ajuns acum la cea de a III-a ediţie, a intrat deja în conştiinţa muzicienilor şi a publicului deopotrivă, impactul şi performanţele fiind deosebite.
Alăturând studenţi sau absolvenţi ai Academiilor de Muzică, fie în cor, fie în orchestră, repetând sub îndrumarea unor muzicieni experimentaţi, „Oratorium” şi-a propus, în 2009, să abordeze oratoriul Creaţiunea de Haydn, prezentat la Cluj, Timişoara, Bucureşti, optând apoi pentru lucrări de Bach (incluzând şi Magnificat), oferite şi în ţară şi din nou la Bucureşti (la sala Radio), iar de această dată, după o săptămână de lucru intens la Cluj, monumentalul Requiem german de Brahms a fost ascultat la Braşov, Cluj şi Oradea, reuşita fiind deplină, pentru că spectatorii – foarte numeroşi – au ascultat cu încântare o partitură superbă dar solicitantă şi complexă, iar interpreţii au trăit bucuria de a depăşi dificultăţile şi totodată de a descoperi cum se cântă, cu adevărat, o asemenea lucrare de mare profunzime ideatică.
În ciuda oboselii şi a efortului solicitat de repetiţii şi de pregătirea unor recitaluri, în paralel cu lucrul la “ridicarea” creaţiei brahmsiene, cei peste 150 de tineri şi-au păstrat entuziasmul, ba chiar pasiunea cu care încercau – şi chiar reuşeau – să rezolve multiplele probleme tehnice şi mai ales expresive, sub îndrumarea unor invitaţi din străinătate, cu vastă experienţă în cadrul unor orchestre de cotă din lume. Mai mult, parte dintre docenţi au cântat şi în recital alături de discipoli, relaţia între ei vădindu-se benefică şi extrem de firească. Astfel, prima seară a propus trei programe în tot atâtea locaţii, aşa încât oraşul a fost “cuprins” de muzică bună, mult entuziasm şi multă implicare în demersul artistic; pentru început, la Biserica reformată “cu două turnuri”, unde există o orgă foarte bună, am ascultat, într-o combinaţie