Firmele de profil care vor să închirieze sau să vândă o locuinţă apelează frecvent la asemenea practici în speranţa că astfel îşi vor atrage clienţii. Sursa: SHUTTERSTOCK
Pentru a-i atrage mai uşor pe potenţialii clienţi, agenţii economici din domeniul imobiliar îşi publică majoritatea ofertelor sub forma unor anunţuri ce par a fi realizate de persoane fizice.
Silviu Postelnicu s-a mutat de aproximativ un an în Bucureşti, iar acum o lună a început să-şi caute o altă locuinţă de închiriat.
"Aveam cam o lună timp să-mi găsesc ceva nou, termen până la care îmi expira contractul de închiriere în vigoare. Stăteam pe undeva prin Pantelimon şi doream să mă mut în Dristor. Înainte de a lua decizia de a mă muta, am observat vreo săptămână toate site-urile de anunţuri din Bucureşti şi chiar eram bucuros că erau unele oferte destul de accesibile. Aşa că timp de câteva săptămâni eram pregătit să sun la aceste anunţuri şi să fac vizionări, atât cât îmi permitea şi programul", povesteşte Silviu.
Încă din prima zi s-a lovit de un zid care nu a putut fi spart. "Ştiam că sunt multe anunţuri ale agenţiilor imobiliare în ziare şi pe internet care se ascund în spatele unor anunţuri de persoane fizice. Dar realitatea este că, din numărul de anunţuri imobiliare, peste 90% sunt ale unor astfel de agenţii. Este foarte plictisitor, enervant şi costisitor să suni la zece numere şi la toate să ţi se spună că sunt agenţii. Pe lângă asta, nici anunţurile nu sunt sută la sută reale, iar factura mea la telefon a crescut cu peste 30 euro pentru că am sunat la anunţuri false. Nu cred că este corectă această atitudine. Din criză de timp, după două săptămâni de nervi, am fost nevoit să mă mut tot printr-o agenţie, să plătesc mai mult decât în anunţ, iar factura mea lunară la telefon să fie de peste 200 de lei", conchide tânărul.
Comisioanele n