Previziunea conform căreia linia de cale ferată Baku-Tbilisi-Akhalkalaki-Kars va avea o sarcină de interconectare a celor două continente este strâns legată de construcţia tunelului sub strâmtoarea Bosfor. Potrivit secretarului de stat adjunct pentru Europa de Sud şi Asia Centrală, Robert Blake, datorită acestui proiect Europa va fi conectată cu regiunea Mării Caspice printr-un tronson de cale ferată.
Reprezentantul Departamentului de Stat a declarat că, astfel se va extinde oportunităţile de comerţ, iar timpul necesar transportului va fi redus. Robert Blake consideră că, această regiune a fost puţin integrată în economia globală. Dar acum, se preconizează o extindere şi dezvoltare a infrastructurii, luându-se măsuri de liberalizare a comerţului, de care vor beneficia mediul de afaceri şi economia întregii regiuni.
Tunelul, care va conecta Occidentul de Orient sub strâmtoarea Bosfor, va fi lansat pe 29 octombrie curent la Istanbul, ne informează Ministerul turc al Transporturilor. Săparea unui tunel sub Bosfor este visul de aproape o sută de ani al Turciei, dar proiectul a fost lansat abia pe 9 mai 2004 sub denumirea de „Marmaray”. Potrivit dezvoltatorilor, tunelul ar trebui să fluidizeze traficul de pe cele două poduri care leagă părţile de vest şi de est ale metropolei. Acest tunel va fi străbătut de o cale ferată realizată cu cele mai recente tehnologii. În plus, „Marmaray” va juca un rol important în rezolvarea problemelor de transport ale Istanbulului şi va fi unul dintre cele mai mari proiecte de construcţii din lume, transmite serviciul de presă al Ministerului. Lungimea „Marmaray” - 76 km, adâncimea - 1,4 kilometri. Costul total al proiectului - 6.5 miliarde de dolari.
Începând cu anul 2007, în Caucaz au fost demarate lucrările de construcţie pentru tronsonul de cale ferată Baku-Tblisi-Akhalkalaki-Kars cu o lungime de 178 km – proiect