O comedie a fraţilor Coen, un pamflet chinezesc la adresa corupţiei şi o dramă familială sufocantă se află, la jumătatea proiecţiilor de pe Croazetă, în fruntea pronosticurilor pentru obţinerea trofeului Palme d'Or la cea de-a 66-a ediţie a Festivalului de Film de la Cannes.
Marţi dimineaţă, după proiecţia a zece din cele 20 de filme în competiţia oficială, "Inside Llewyn Davis", regizat de fraţii Joel şi Ethan Coen, despre tribulaţiile unui cântăreţ folk în Greenwich Village-ul de dinainte de Bob Dylan, se afla în topul celor mai apreciate pelicule de criticii internaţionali, chestionaţi de revista de specialitate Screen.
The New York Times şi revista Variety, supranumită "Biblia industriei cinematografice", au subliniat originalitatea şi emoţia puternică care se degajă din acest film regizat de Joel şi Ethan Coen, recompensaţi deja cu Palme d'Or la Cannes în 1991, pentru filmul "Barton Fink".
Criticii francezi reuniţi de publicaţia Le Film Français au preferat pelicula "Le Passé", regizată de iranianul Asghar Farhadi, recompensat cu premiul Oscar pentru filmul "Nader şi Simin, o despărţire", şi care a ales să filmeze de această dată în Franţa o dramă familială care vorbeşte despre divorţ şi familii reconstituite.
Chinezul Zia Zhangke se plasează printre favoriţi cu impresionantul "A Touch Of Sin", o frescă epică şi sumbră despre o Chină în plină dezvoltare economică, în care oamenii obişnuiţi sunt umiliţi de funcţionarii corupţi.
Cotidianul britanic The Guardian l-a comparat pe cineastul chinez cu maeştrii violenţei din cinematografie, precum americanul Quentin Tarantino şi italianul Sergio Leone, considerând că spectatorii care văd acest film "primesc o palmă stupefiantă de la un cineast care a fost în trecut foarte cuminte".
Urmează în preferinţele criticilor filmul japonez "Like Father, Like Son", de Hirokazu Koreeda, lun