Adrian Ardelean preia de astăzi microfonul emisiunii „România în Direct” de la Europa FM. După niciun an de jurnalism de radio în redacţia ştiri de la Europa FM, Adrian Ardelean trebuie să continue un brand construit în opt ani de Robert Turcescu. Cu Adrian Ardelean, tânărul care va încerca să ducă mai departe „România în Direct”, un brand construit timp de opt ani de jurnalistul Robert Turcescu, m-am întâlnit într-o joi seară.
Tocmai poposise de la o şedinţă foto (sau shooting, dacă vreţi să fim în trend) de aproape cinci ore pentru campania de promovare derulată de Europa FM. „Nu vrei mai întâi să fumăm o ţigară?”, mă întreabă grăbit. „Auzi, îmi stă aiurea părul?
M-au dat ăia cu fixativ şi nu ştiu cum îmi stă părul”, spune mai mult ca pentru el, în timp ce-şi netezeşte părul din creştet.
Este pentru prima dată când trece prin asta.
Din ianuarie şi până acum a fost doar jurnalistul din echipa de ştiri a postului de radio, care prezenta buletinul de informaţii. Nimic spectaculos, o voce de radio ca oricare altele.
Acum trebuie să-l înlocuiască pe Turcescu şi, oricât de mult ar susţine tânărul jurnalist că nu se teme de presiunea care îi stă pe umeri (pentru că vorbim totuşi de audienţa postului şi deci de bani), Ardelean are o misiune grea.
În fiecare zi emisiunea „România în Direct” este ascultată la nivel naţional de o jumătate de milion de oameni şi cel puţin zece persoane sună în intervalul 13.30‑14.00.
De la electrocasnice la BBC
A început ca vânzător de electrocasnice second-hand în Vatra Dornei şi nu s-a gândit niciodată că va fi jurnalist. Nici măcar când a început să modereze emisiunea „Lumea dintre urechi”, la un post de radio din oraş.
„Încercam să aducem un plus pe lângă ce învăţam la şcoală. Emisiunea o mai făceam cu un prieten pentru