Practicarea unor tarife mai mici și redimensionarea pachetelor de servicii sunt principalele metode prin care clinicile medicale au reușit să își crească numărul de clienți corporate anul acesta.
Serviciile de sănătate incluse în pachetele salariale ale angajaților din mediul privat autohton au crescut, anul acesta, în structura veniturilor majorității clinicilor medicale. Deși au fost renegociate atât serviciile incluse în pachete, cât și tarifele acestora, marile clinici de sănătate au reușit să crească numărul de pacienți corporate deserviți cu până la 30%.
Concurența crescută a dus la scăderea prețurilor, iar ca dovadă că mai este loc pe piață stă chiar faptul că Anima, lanțul de clinici deținut de grupul A&D Pharma, a ajuns să deservească 10.000 de angajați la numai câteva luni de la intrarea pe piață.
La Gral Medical, renegocierile au avut două direcții de bază: reducerea numărului de angajați, ceea ce a dus la modificarea valorii contractului inițial, și trecerea de la un tip de abonament la altul, atunci când angajatorul a dorit mărirea sau micșorarea ariei de servicii incluse, spune Robert Chițan, director promovare-dezvoltare.
Clinicile Gral deservesc circa 75.000 de abonați, cu 10% mai mulți față de anul trecut. Anul 2009 este încă cel care a adus o creștere spectaculoasă a segmentului corporate: avansul înregistrat față de anul anterior a fost de 85%.
Per ansamblu, cu sau fără renegocieri, bilanțul furnizorilor de servicii medicale este pozitiv. „În urmă cu doi ani, majoritatea companiilor solicitau și contractau pachete de servicii complexe“, spune Doina Zidăroiu, director de vânzări la Medsana. „Criza a pus problema redimensionării abonamentelor, din cauza reducerilor de costuri efectuate de către majoritatea companiilor“. Astfel, în cazul Medsana, cel mai solicitat pachet este cel care include serviciile obligatorii d