Odată cu demararea programului "Rabla" din acest an majoritatea importatorilor şi dealerilor de pe piaţa locală au demarat noi campanii de discounturi pentru a atrage clienţi.
Astfel 14 din cele 43 de mărci de autoturisme prezente pe piaţa locală au publicat deja pe site-urile oficiale oferte legate de programul Rabla, în speranţa de a atrage mai mulţi clienţi în centrele de vânzare. Promovarea se îndreaptă către clienţii persoane fizice, după o perioadă de aproape două luni în care vânzările de maşini s-au derulat aproape exclusiv către companii. Astfel, din 8.600 de autoturisme vândute în primele două luni, aproape 75% au mers către firme, care nu utilizează programul de casare.
Potrivit unei analize realizate de ZF, cele mai mari discounturi din piaţă se regăsesc în cazul modelelor Ford Focus al căror preţ este redus cu 6.560 de euro, de la 16.550 de euro la 9.990 de euro, discountul fiind compus din cel de 2.700 de euro - adică cele trei vouchere de 900 de euro fiecare din cadrul programului "Rabla" - şi reducerea oferită de importator. Pe locul secund se află Nissan Note cu o reducere de 5.510 de euro la 7.980 de euro, iar pe trei Seat Ibiza cu 5.089 de euro la 6.963 de euro. Datele legate de oferte au fost culese de ZF de pe site-urile companiilor în 23 martie.
Unde se promovează
Atât dealerii, cât şi importatorii aleg în special ca mediu de promovare internetul urmat de TV. "Ofertele disponibile ale Ford în cadrul programului de casare sunt mediatizate pe toate canalele, inclusiv print, online, reclame TV şi radio", a spus Henrik Nenzen, şeful diviziei de importuri a Ford România.
În cazul dealerilor controlaţi de grupul Rădăcini, care comercializează mărcile Opel, Chevrolet, Mazda şi Citroën, "ofertele din cadrul programului de casare sunt în special promovate la televizor şi online, dar şi în ca