•Consilierii locali au aprobat ieri infiintarea Regiei Autonome de Transport Public, care va avea autobuze, tramvaie, troleibuze si microbuze •Cotidianul ZIUA de Iasi prezinta mai jos continutul noului plan de transport al municipiului
Timp de doua ore, consilierii municipali au intors ieri pe fata si pe dos noul plan de transport al orasului, care implica unele decizii ce ar putea schimba radical situatia in domeniu. Achizitionarea de mijloace noi de transport in comun, refacerea cailor de rulare, realizarea unui dispecerat unic pentru ca iesenii sa nu mai astepte ore intregi in statii, tiparirea biletelor de catre Primarie sunt numai cateva din masurile care vor fi luate in perioada imediat urmatoare pentru ca transportul in comun din municipiu sa se desfasoare in conditii civilizate. In cadrul sedintei de ieri, o parte dintre alesii iesenilor si-au dat seama ca au gresit in urma cu doi ani, cand au decis divizarea Regiei Autonome de Transport in Comun. S-a dorit ca divizarea sa duca la rentabilizarea unitatilor care au rezultat, si anume Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) si SC Autobuzul SA, insa ulterior lucrurile au stat cu totul diferit, astfel incat, in prezent, cele doua unitati se afla in pragul falimentului.
Colaborarea cu opozitia
Consilierii au decis ieri reunificarea tuturor formelor de transport din municipiu, iar noua unitate se va numi Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Noile masuri pentru transportul in comun au fost dezbatute de conducerea Primariei si reprezentantii opozitiei in cadrul mai multor sedinte, care au avut loc in ultima saptamana. De altfel, in timpul sedintei de ieri, atat opozitia, cat si primarul Gheorghe Nichita au spus ca este pentru prima data cand cele doua parti au colaborat pentru a lua o decizie pentru binele orasului.
"Sunt bucuros ca am avut dis