Oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania spun ca noile reglementari sunt contradictorii fata de masurile de scheme de ajutor de stat care se acorda industriei auto.
„Ca si consecinta ime-diata, se va inregistra o scadere a vanzarilor de masini noi, tocmai acum cand guvernul luase cateva masuri de sprijinire a sectorului auto, masuri ce sunt in concordanta cu cele luate si de alte state la nivelul UE, cu efect direct asupra diminuarii incasarilor la buget (impozite si taxe)", potrivit Asociatiei.
In opinia lui Herbert Stein, presedintele AutoItalia, importatorul marcilor Grupului Fiat, autoritatile ar trebui sa controleze mai bine segmentul second-hand.
„Guvernul ar trebui sa acorde o mai mare atentie controlului importului de masini second-hand care nu numai ca nu aduc niciun venit la bugetul de stat prin neplata de taxe si impozite, dar genereaza mai multe masini uzate care vor implica cheltuieli suplimentare pentru scoaterea lor din uz", a spus Stein.
In 2008 s-au importat in Romania peste 300.000 de autoturisme second-hand, potrivit Ministerului de Interne, mai mult de trei sferturi fiind revandute pe piata locala si obtinandu-se astfel un profit pentru care nu s-a platit impozit.
„Nedeductibilitatea TVA la achizitiile autoturismelor si deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul in limita a 30% reprezinta masuri care pot genera efecte nedorite pentru jucatorii de pe piata auto, cat si pentru incasarile la bugetul de stat. In plus, va determina o crestere a numarului de persoane fara un loc de munca", a declarat Michael Grewe, directorul general al Mercedes-Benz Romania.
Masura va avea impact si asupra companiilor cu flota auto in conditiile cresterii costurilor leasing-urilor si a cheltuielilor de pe acest segment.
„In ceea ce ne priveste, daca aceasta prevedere va fi aprob