Practicienii de PR din Romania cred ca mediul online va avea o influenta puternica asupra activitatii lor in 2008, an care, dupa cum spune unul dintre ei pentru HotNews.ro, ii va forta pe oamenii din aceasta industrie sa fie proactivi si "sa invete cu crizele in maini, fiind implicati direct in ele". Desi sustin ca incep sa dea online-ului atentia pe care o merita, multi oameni de PR continua, totusi, sa lucreze pasiv cu instrumentele online, dupa cum reiese dintr-un studiu publicat, miercuri, in cadrul PR Forum.
Compania Evensys, organizatorul PR Forum, eveniment dedicat "piaristilor" din Romania, a publicat cu aceasta ocazie un sondaj pe tema importantei Internetului in relatiile publice, sondaj la care au raspuns 65 de specialisti din agentii de PR si publicitate, dar si din departamentele de comunicare ale mai multor companii.
Greutati in intelegerea mediului online
"Rezultatele au fost mai mult decat optimiste", suna concluzia Evensys, bazata pe faptul ca majoritatea practicienilor considera cresterea initiativelor de PR in mediul online drept cea mai importanta tendinta in 2008, ca serviciile de PR online se asteapta sa atraga un interes major din partea diverselor organizatii si ca Internetul influenteaza pozitiv relatiile publice.
Dar, intrebati despre ce instrumente de PR folosesc cu regularitate, sub 50% dintre respondenti mentioneaza "inovatii" folositoare pentru comunicarea proactiva. Favorite raman instrumentele clasice: e-mail (95%), lectura blogurilor (75%) si monitorizarea online (74%), newsletterele (68%), site-ul companiei (63%) si site-urile dedicate unor branduri sau activitati punctuale (48%).
Cand vine vorba despre instrumente mai “complexe”, procentele scad considerabil Doar 40% dintre respondenti folosesc reletele sociale, 37% - blogging PR, 35% - instant messaging, 26% - forumuri, 26% -