Din când în când, Hollywoodul încearcă să reînvie moda filmelor western. Berlinala 2011 a deschis maratonul de vizionări cu acest titlu uitat de Globurile de Aur şi recuperat de Oscaruri, fără succes la care, fireşte, a fost cea mai mare înghesuială atât în sală, cât şi la conferinţa de presă.
În primul rând exista curiozitatea de a vedea cu ochii noştri cum au conceput acest remake fraţii Coen, pentru că, în 1969 un foarte respectat realizator al genului Henry Hathaway l-a distribuit pe actorul cult al Vestului Sălbatic John Wayne (care a şi luat mult râvnita statuetă decernată la Los Angeles) în pelicula care a rulat în România sub titlul preluat de la francezi „100 de dolari pentru şerif", şi a cărui umbră a eclipsat discuţiile în care actualii protagonişti sperau să se oprească la echivalentul său actual: Jeff Bridges.
Începutul a însemnat însă un roman al sudistului Charles Portis, despre un om al legii atipic, care ajută o fetiţă de 14 ani să-i dea de urmă celui care i-a ucis tatăl. Iniţial, a existat şi o urmare „Rouster Cogburn" (1975) căruia, culmea, pe româneşte i s-a zis „Adevăratul curaj" şi a fost semnat de Stuart Millar, plus un serial TV, în 1978, cu Warren Oates. Să ne oprim puţin şi asupra copilei pentru care s-a făcut mult caz, şi funcţionând bine la public, deşi subliminal, trişeria este clară. Hailee Steinfeld e făcută să semene cu Judy Garland în „Vrăjitorul din Oz", ceea ce înseamnă un capital de simpatie deja câştigat, pe toate generaţiile. În varianta iniţială era Kim Darby care, după ce a prins acest rol, n-a mai apărut decât prin ceva scenarii de groază ori prin seriale gen „Om bogat, om sărac".
Povestea se petrece undeva în Arkansas, în 1872, când încă incidentele cu indienii sunt foarte dese, iar ideea de răzbunare, atunci când îţi este omorât părintele e de la sine înţeleasă. Adolescenta, care nu vrea să lase să-i s