Guvernul Emil Boc a finalizat în cei trei ani de mandat aproape 130 de kilometri de autostrăzi, adică o treime din lungimea totală a reţelei de autostrăzi din România (390 kilometri). De asemenea, în mandatul lui Boc a fost finalizată reabilitarea căii ferate Bucureşti-Constanţa, în care s-au investit aproape 900 de milioane de euro, dar care nu aduce îmbunătăţiri majore pentru călători, timpul de parcurgere fiind acelaşi ca în urmă cu 20 de ani: două ore şi jumătate.
Pe de altă parte, guvernele Boc din perioada 2009-2012 au început lucrările la circa 200 de kilometri de autostrăzi de pe Coridorul IV paneuropean şi au atribuit contracte pentru reabilitarea căii ferate Curtici-Sighişoara.
Tot în aceeaşi perioadă, a fost finalizat un terminal nou la Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, în valoare de 60 de milioane de euro, dar şi două noi staţii de metrou în Bucureşti şi au început lucrări şi la o serie de centuri de oraşe şi gări, la o nouă magistrală de metrou, dar şi la câteva sute de kilometri de drumuri naţionale. Cea mai mare parte a proiectelor însă au început sau au fost scoase la licitaţie abia anul trecut.
Prin programul de guvernare 2009-2012, guvernul Boc şi-a asumat însă mult mai multe obiective decât a realizat: aproape 800 de kilometri de autostrăzi finalizate, începerea lucrărilor pe alţi aproape 800 de kilometri, precum şi reabilitarea a 4.000 de kilometri de drumuri naţionale, finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Curtici-Braşov, reconstrucţia Gării de Nord, finalizarea magistralei de metrou Ghencea-Eroilor etc.
Ministerul Transporturilor a beneficiat an de an de bugete de câteva miliarde de euro, fiind considerat unul dintre cele mai bogate ministere. Numai în perioada 2009-2011 Transporturile au avut la dispoziţie un buget total de cheltuieli de circa 8,8 miliarde de euro.
Pe de altă parte, este u