Pe lângă deja-anuntatele „Cirkus Columbia” (regia Danis Tanovic, prezentat în cadrul galei de deschidere), „Greenberg” (regia Noah Baumbach, cu un Ben Stiller atipic în rolul principal), „Outrage” („yakuza business” de si cu Takeshi Kitano), „Carlos” (epicul lui Olivier Assayas despre celebrul terorist) si „Somewhere” (regia Sofia Coppola, film prezentat în cadrul galei de închidere a festivalului), „Bucuresti” IFF va prezenta o serie de filme difuzate în premieră absolută în România si care, de-a lungul ultimului an, au făcut deliciul publicului festivalier din întreaga lume. Selecţia a fost asigurată de Andrei Creţulescu, informeaza organizatorii.
„Nader and Simin: A Separation” – După „About Elly”, laureat cu Ursul de Argint 2009 pentru Cel mai bun regizor, iranianul Asghar Farhadi a revenit la Berlinală cu o percutantă poveste despre destrămarea unei familii, care a cucerit definitiv juriul: Ursul de Aur, Ursul de Argint pentru Cel mai bun actor (ex-aequo întregii distributii masculine) si Ursul de Argint pentru Cea mai bună actrită (ex-aequo întregii distributii feminine).
„Kaboom” – Cel mai nou opus al lui Gregg Araki (semnatar al unor filme menite să trezească la realitate si cea mai adormită dintre ratiuni – „The Living End”, „Totally F***ed Up”, „The Doom Generation”, „Nowhere” sau „Mysterious Skin”) este ireverent, este lasciv, este profund ilar si a fost prezentat într-un Midnight Screening exploziv la Cannes în 2010. Imaginati-vă că John Waters ar fi regizat „Twin Peaks”.
„Mammuth” – Benoit Delepine si Gustave Kervern, inclasabilii belgieni care au rupt gura târgului cu „Aaltra” (urmat de cel putin la fel de țăcănitele „Avida” si „Louise-Michel”), sosesc personal la Bucuresti pentru a prezenta un nou road-movie suprarealist (selectionat la Berlin în 2010), care comportă scena anului în materie de atingeri carnale reciproce