Piata locala a serviciilor de relatii publice se va mentine in acest an la un nivel similar cu cel din 2008, existand chiar un potential de crestere de pana la 10%, conform reprezentantilor companiei 4 ACE-pr&publicity. Astfel, criza financiara va produce schimbari si pe segmental serviciilor de comunicare, companiile fiind nevoite sa isi ajusteze bugetele si sa isi optimizeze costurile, indreptandu-se catre PR in detrimental publicitatii. “In acest an se va observa o crestere a
Piata locala a serviciilor de relatii publice se va mentine in acest an la un nivel similar cu cel din 2008, existand chiar un potential de crestere de pana la 10%, conform reprezentantilor companiei 4 ACE-pr&publicity.
Astfel, criza financiara va produce schimbari si pe segmental serviciilor de comunicare, companiile fiind nevoite sa isi ajusteze bugetele si sa isi optimizeze costurile, indreptandu-se catre PR in detrimental publicitatii.
“In acest an se va observa o crestere a numarului de companii care vor apela la serviciile agentiilor de PR, clientii preferand acest tip de comunicare in defavoarea altor canale de promovare care necesita costuri mai mari", a declarat Elena Olteanu, General Manager 4 ACE-pr&publicity.
Aceasta a adugat ca anul 2009 va fi marcat de o regandire a strategiei de comunicare, serviciile de relatii publice fiind preferate datorita usurintei cu care se adapteaza clientilor cat si cerintelor pietei, garantand un impact mai mare al comunicarii.
In ceea ce priveste serviciile solicitate de clienti, printre cele mai cerute vor fi cele prin care se consolideaza imaginea de produs, dar si relația dintre companie si publicurile acestora.
„Cel mai probabil, strategiile se vor orienta catre promovarea de produs si campanii de customer satisfaction, dar si spre investors relations sau comunicare B2B – pentru pastrarea unei legaturi con