Creşterea PIB de 1,6% în trim. I a fost determinată de creşterea exporturilor cu 40%, iar exporturile au fost împinse de Duster, care au crescut cu 500% pe primul trimestru.
Creşterea Produsului Intern Brut al României în primul trimestru (T1) al acestui an anunţată vineri de Statistică şi aşteptată cu sufletul la gură de întreaga economie a atârnat de un singur fir de aţă - creşterea puternică a vânzărilor Dacia Duster, arată o analiză a Ziarului Financiar. Astfel, Dusterul a fost cel care i-a adus până la urmă preşedintelui Traian Băsescu mult-anunţata ieşire din recesiune.
Institutul Naţional de Statistică a anunţat vineri o creştere cu 0,6% a PIB-ului pe T1 faţă de trimestrul anterior şi de 1,6% faţă de T1 din 2010, creştere care s-a bazat în primul rând pe exporturi.
Datele arată că Duster a împins exporturile României, care pur şi simplu au explodat în trimestrul I 2011 faţă de aceeaşi perioadă din 2010, marcând o creştere de 40%, până la 11 mld. euro. Evoluţia exporturilor a fost crucială pentru PIB-ul pe T1, în condiţiile în care comerţul intern a scăzut cu peste 5% an la an din cauza diminuării puterii de cumpărare a populaţiei şi a scumpirii mărfurilor, iar investiţiile nu şi-au revenit. Exporturile Dacia au crescut cu 53% în trim. I 2011 faţă de trim. I 2010, până la aproape 1 miliard de euro. Din această valoare, 600 mil. euro o reprezintă Dusterul, faţă de 100 mil. euro în trim. I din 2010.
Vânzările Duster au ajuns să reprezinte 50% din vânzările Dacia Piteşti, spre deosebire de acum un an, când reprezentau doar 25%, iar cel mai important este că un Duster este de două ori mai scump decât un Logan, deci valoarea adăugată este mai mare. Ca urmare, Dusterul este cheia creşterii pe T1.
În total, exporturile Dacia în primul trimestru s-au ridicat la circa 1 mld. euro, adică la aproximativ 10% din totalul exporturilor