Tony Selva, un antreprenor venit în România acum 15 ani, construieşte ambarcaţiuni pentru oameni de afaceri din Europa şi Dubai. Meşterul olandez trebuia să facă din Severin un centru de referinţă în producţia de bărci de avangardă. El speră să scoată astfel zona din criză.
În vârstă de 44 de ani, Tony Selva este divorţat şi are un copil. Acum 15 ani, el a lăsat totul în Olanda şi a venit în România, unde a pus pe picioare o afacere cu ambarcaţiuni de lux. S-a remarcat repede, datorită priceperii cu care lucrează: a scos pe piaţă modele unice, iar ultima sa realizare e inspirată din filmele americane. Construită special pentru armată, ambarcaţiunea e blindată şi echipată cu sisteme moderne.
„Este o navă militară, foarte greu detectabilă pe radar, este antiglonţ şi extrem de rapidă. Are un motor de 500 cai putere, care dezvoltă o viteză de peste 120 kilometri la oră. E o barcă de asalt, un fel de Hummer pe apă", spune constructorul olandez. Prototipul a fost prezentat la o expoziţie din Anglia, şi a tras interesul multor investitori bogaţi din ţările arabe. În ianuarie, Tony va prezenta modelul în Dubai.
„Întotdeauna căutăm să facem ceva deosebit. De data asta, chiar am reuşit. Împreună cu proiectantul meu din Constanţa, cu care colaborez de 15 ani, m-am gândit să facem ceva ce nu a fost văzut nicăieri", explică Selva. Preţul navei este cuprins între 40.000 şi 120.000 de euro, în funcţie de motor şi dotări.
Ambarcaţiuni din lemn nobil
Pe malul Dunării, la Hinova, Antonio Selva realizează în atelierele Q Selva Industries, ambarcaţiuni personalizate de tip runabouts (ambarcaţiuni mai mari decât şalupele, în care încap 4-8 persoane), veliere şi alte proiecte futuriste. Unul dintre acestea este modelul Stealth Interceptor. Constructorul foloseşte o tehnologie de vârf cu materiale compozite, combinate cu materialele rezistente clasice, precum l