Veniturile Orange România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de telecom, au scăzut anul trecut cu 3,6%, la 937 de milioane de euro, iar numărul clienţilor a urcat cu 78.000 în trimestrul al patrulea, la 10,262 milioane, potrivit datelor comunicate de companie.
Baza de clienţi a Orange România a scăzut cu aproape 2% pe ansamblul anului trecut, de la 10,464 milioane la sfârşitul lui 2010, reiese din raportul transmis de grupul France Telecom. Compania nu oferă date despre raportul dintre abonaţi şi utilizatorii de servicii prepay.
"Aceste rezultate bune confirmă poziţia de lider pe piaţa telecomunicaţiilor mobile din România (…) . Programele ample de investiţii în extinderea şi modernizarea reţelelor 2G şi 3G, în soluţii de îmbunătăţire a experienţei clienţilor noştri şi în reţeaua de distribuţie s-au dovedit eficiente. Vom continua aceste programe şi anul acesta", a declarat directorul general al Orange România Jean-François Fallacher.
Declinul veniturilor Orange a încetinit astfel anul trecut de la 7,8% în 2010 şi 20% în 2009. Oficialii Orange România au declarat că veniturile "corespund în totalitate aşteptărilor companiei".
În trimestrul al patrulea, veniturile Orange România au scăzut cu 1,6% faţă de rezultatul înregistrat în perioada similară a anului anterior, de la 243 milioane euro la 239 milioane euro. În 2008, anul cel mai bun al Orange în România din punctul de vedere al veniturilor, încasările din trimestrul patru au fost cu aproape 100 de milioane de euro mai mari. Venitul mediu anual pe utilizator a fost de 82 de euro, în stagnare de trei trimestre după o lungă perioadă de scădere continuă.
Vânzările de smartphone-uri ale companiei au depăşit în 2011 ca valoare vânzările cumulate din anii precedenţi, cu o creştere în volum de 63% faţă de 2010, potrivit Orange. Numărul de clienţi pentru serviciile de date a avan