Antreprenorii au nevoie de acţiunea ţărilor G20 pentru a stimula creşterea şi crearea de locuri de muncă, se arată într-un comunicat al EY România.
În contextul în care multe ţări continuă să se confrunte cu niveluri ridicate ale şomajului şi cu provocări legate de creşterea economică, Studiul EY G20 Entrepreneurship Barometer 2013 (Barometrul antreprenoriatului în ţările G20) invită guvernele, înaintea Summit-ului Liderilor G20 de săptămâna viitoare, să colaboreze cu antreprenorii pentru a stimula creşterea economică şi pentru a crea noi locuri de muncă, potrivit sursei citate.
Studiul prezintă situaţia antreprenoriatului şi clasamentul ţărilor din G20, din punctul de vedere al celor cinci piloni ai ecosistemului antreprenorial: accesul la finanţare, cultura antreprenorială, sistemul fiscal şi de reglementare, educaţia şi formarea profesională, precum şi sprijinul coordonat pentru dezvoltarea antreprenoriatului. Barometrul are la bază un sondaj derulat în rândul a peste 1.500 de antreprenori de top, date calitative privind mediul antreprenorial din cadrul G20, precum şi analizele EY a peste 200 de programe guvernamentale.
În cadrul G20, ţările mature deţin cel mai mare scor pe toţi pilonii din barometru, oferind cele mai bune ecosisteme pentru dezvoltarea antreprenoriatului.
La nivelul celor cinci piloni, Australia, Canada, Coreea de Sud, Marea Britanie şi SUA se află pe primele locuri din G20. SUA este lider în ceea ce priveşte accesul la finanţare şi cultura antreprenorială, iar Franţa ocupă primul loc la categoria educaţie şi formare profesională. Cu toate acestea, pieţele emergente reduc decalajul şi aduc cele mai rapide îmbunătăţiri sistemului lor antreprenorial. Arabia Saudită este percepută ca fiind cea mai atractivă din punct de vedere fiscal şi al condiţiilor de reglementare, datorită ratelor reduse de impozit pe profit şi normelor j