Una dintre întrebările rămase fără un răspuns clar la douăzeci de ani de la Revoluţie este dacă la Timişoara, în zilele premergătoare revoltei începute la 16 decembrie, au fost sau nu aduşi civili şi soldaţi folosiţi pentru "calmarea" timişorenilor din alte localităţi sau din alte ţări. Jurnalul Naţional a intrat în posesia unui document autentic, ale cărui pagini dezvăluie fără loc de speculaţie câte trenuri "speciale" au intrat în Gara de Nord din Timişoara şi cine era în aceste trenuri.
După două decenii, procurorii care anchetează evenimentele de la Timişoara au extrem de puţine date concrete despre mişcările românilor şi ale străinilor care au fost prezenţi la Timişoara încă dinainte de ziua de 16 decembrie 1989. Acestea în condiţiile în care traficul rutier era strict monitorizat atât la graniţele de vest, cât mai ales la intrările în Timişoara, păzite şi monitorizate atât de trupe ale Armatei, cât şi de ale Securităţii. Zborurile, foarte puţine în acea perioadă, erau la rândul lor extrem de uşor de controlat şi de luat în evidenţă. Nici numărul "turiştilor" veniţi pe calea aerului nu a fost confirmat vreodată oficial de vreo comisie de anchetă.
MIŞCĂRI DE TREN, SUPLIMENTĂRI DE VAGOANE
Jurnalul Naţional posedă, în exclusivitate, registrul original al mersului trenurilor în Gara de Nord din Timişoara, un document care prezintă exact mişcarea trenurilor, suplimentarea vagoanelor, locurile de oprire unde au fost îmbarcate trupe şi unde au fost ele cantonate la Timişoara, precum şi cine au fost comandanţii militari care au dirijat aceste trenuri chiar din cabina locomotivei, de unde dădeau ordine mecanicilor de tren unde să oprească pentru a lua sau a debarca oameni.
Sursa acestui document este un fost anagjat al CFR, ulterior pensionat, care imediat după 28 decembrie 1989 a luat acest document şi l-a ţinut ascuns timp de do