Grupul France Telecom a anuntat ca investitiile subsidiarelor din Polonia si Romania au fost reduse, in concordanta cu incetinirea cresterii pentru traficul din retele.
Clientii Orange si-au ajustat consumul de servicii de voce in primul trimestru al acestui an, tendinta care nu a fost insa urmata si de segmentul de date mobile, spune Thierry Millet, directorul general interimar al Orange, numarul unu de pe piata locala de telefonie mobila.
"Anumite obiceiuri de consum au fost ajustate in ceea ce priveste serviciile de voce in aceasta perioada, insa serviciile de date si-au continuat cresterea avand in vedere ca in perioada de criza economica datele mobile ajuta companiile sa isi eficientizeze activitatile", a declarat oficialul Orange. El nu a oferit detalii despre nivelul scaderilor de pe segmentul de voce.
Compania a pierdut peste 200.000 de clienti in T1 insa numarul de utilizatori ai serviciilor de date EDGE si 3G a ajuns la 1,9 milioane, in crestere cu 81% fata de primul trimestru al anului anterior. Pentru anul 2009 Orange Romania are ca obiectiv prioritar dezvoltarea serviciilor de internet mobil broadband, potrivit oficialilor companiei.
In ultimii patru ani veniturile Orange din primul trimestru au fost de fiecare data mai mici decat cele din ultimul trimestru al anului anterior, insa diferenta dintre T1 2009 si T4 2008 a atins un nivel record - o scadere de 70 mil. euro. Millet spune ca amploarea scaderii din acest an a fost alimentata de impactul crizei. "In fiecare an se inregistreaza cresteri mai lente in primul trimestru, iar anul acesta s-a adaugat impactul incetinirii globale a ritmului de crestere economica. Suntem increzatori ca baza de clienti a Orange va inregistra din nou cresteri in urmatoarele trimestre si ca vom avea o evolutie pozitiva la sfarsitului anului".
Seful Orange a subliniat, pe de alta parte, ca