Iepuraşul mai are mult pînă să-l ajungă pe moş Crăciun, însă se străduieşte din greu să recupereze. Industria de Paşti începe să înflorească, în tarabe şi magazine, exact în perioada Postului Paştelui, care ar trebui să fie cel mai sobru şi mai strict de peste an. Kitsch-ul de tarabă a găsit însă o soluţie şi pentru aceasta: producătorii, mai exact spus, importatorii de mici obiecte nefolositoare au introdus marfa religioasă. Aceasta se asortează cu o sărbătoare serioasă ortodoxă şi, în acelaşi timp, nu renunţă la buna tradiţie a kitsch-ului drăgălaş. Chipul lui Iisus şi cel al Fecioarei Maria ajung la fel de frecvente ca ale Iepuraşului, Puiului, Răţuştei sau Oului. Un soi de marcă înregistrată cu fior religios. Există icoane, hidoase, unele uşor sclipitoare, semănînd cu japonezele de altădată, care ne făceau cu ochiul cînd se deschidea uşa de la dulap. Altele, gen postament sau statuetă, ba chiar şi unele, mai puţin pretenţioase (dar la fel de mediocre) din lemn. Iisus mai e şi personaj pe felicitări, unde poate fi însoţit de miei sau de un coş cu ouă. Felicitările de anul acesta sînt mai şmechere, au forme diferite, de pildă, de ou, şi deschizături în spirit sacru, în formă de cruce: te uiţi prin crucea care străpunge oul şi descoperi, ca-n cărţile cu surprize pentru copii, alte ouă încondeiate. Chiar şi răstignirea lui Iisus este subiectul unei alte felicitări cu surprize: prin tăietura, iarăşi, în formă de cruce, se poate vedea exact Mîntuitorul răstignit; dacă dai deoparte supracoperta, îi mai poţi descoperi pe Fecioara Maria, pe Maria Magdalena, un apostol, probabil, şi un roman. Cea mai "tare" reprezentare a lui Iisus este pe pungile de cadouri, unde chipul său, alături de al Fecioarei şi, cred, al Sfîntului Gheorghe. Alte însemne "religioase" pe pungi sînt
nişte îngeraşi nici măcar rubiconzi sau renascentişti, ci pur şi simplu kitsch, în atitudi