Site-ul autovit.ro a analizat costurile pentru întreţinerea unei maşini second-hand şi a realizat câteva estimări ale cheltuielilor legate de o maşină începând de la înmatriculare, până la parcare. Sunt oferite limite minime şi maxime, accentul fiind pe cât costă întreţinerea modelelor de volum.
Cifrele de mai jos oferă o imagine globală asupra costurilor legate de deţinerea şi utilizarea unui automobil. O serie de informaţii au fost obţinute din calculatoare online specializate, create de autorităţi sau de diverşi dealeri.
Timbrul de mediu
De câţiva ani, timbrul de mediu a influenţat puternic decizia de cumpărare a unei maşini rulate ;i a creat în piaţă fie lungi perioade de aşteptare, fie perioade în care s-au cumpărat neobişnuit de multe maşini second-hand. Pentru cei care vor să cumpere o maşină rulată din import sau una din ţară înmatriculată înainte de 2007, cuantumul timbrului de mediu contează enorm, fiindcă acesta ajunge să reprezinte o bună parte din valoarea maşinii.
La Euro 5 timbrul de mediu nu este foarte mare, în timp ce la modele de volum cu motor Euro 4 şi cilindre de sub 1.600 cmc valorea este în general până la 500 euro. Pentru modele foarte populare Euro 3 şi Euro 4 timbrul de mediu este aproximativ 1.000 de euro, sumă descurajant de mare pentru cumpărători. Schimbarea de la 15 martie 2013 a făcut ca valoarea timbrului de mediu să scadă drastic pentru maşinile Euro 0, Euro 1 şi Euro 2. Acestea au devenit atractive în piaţă, dar o altă consecinţă este că odată cu această modificare sunt aduse în ţară multe maşini vechi ce vor necesita reparaţii mai dese în timpul utilizării. Pentru aceste maşini Euro 0, Euro 1 şi Euro 2 taxa auto era prohibitivă până în această primăvară, adică de aproximativ câteva mii de euro, însă de la 15 martie e chiar şi de şapte opt ori mai mică.
Citeşte şi: Cât te costă şi ce teste trebuie făcu