Producatorul de vin Vincon Vrancea, unul din principalii jucatori din industria de profil, a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari similare cu cele raportate in aceeasi perioada a anului trecut.
"Cauza principala a acestei evolutii a fost stoparea finantarii de catre banci, care a afectat in mod direct atat consumatorul, cat si distribuitorii de vinuri", a spus Dan Ghejan, director de vanzari si marketing al Vincon.
El nu a dorit sa precizeze nivelul vanzarilor din aceasta perioada. Potrivit ultimelor date disponibile, in primele trei luni afacerile companiei erau de 25,2 mil. lei (6 mil. euro), cu 3% mai mult fata de primul trimestru din 2008.
Pentru intregul an 2009, Vincon si-a bugetat un avans de 10-15%, la peste 40 mil. euro, printre factorii care ar putea influenta aceste rezultate numarandu-se investitiile in marketing si dezvoltarea distributiei.
"Anul trecut ne-am propus o crestere a vanzarilor de 15%, astfel incat in acest moment ne aflam sub nivelul prognozelor de vanzare", a mai spus Ghejan.
Criza economica, a continuat reprezentantul Vincon, este pe deplin resimtita in industria vinului, astfel incat consumul de vin nu a mai inregistrat cresterile importante din anii anteriori, ba chiar usoare scaderi pe anumite segmente de pret.
"Perioada mai dificila a inceput odata cu luna mai si ne asteptam sa continue. Estimarile noastre optimiste sunt ca pana la sfarsitul anului consumul de vin sa inregistreze acelasi nivel ca si in 2008", a mai spus Ghejan.
Pe de alta parte, reprezentantii Murfatlar spuneau ca piata vinului a inregistrat o crestere de 3-5%.
Principalii producatori de vin din Romania sunt Murfatlar, Vincon, Jidvei, Recas, Halewood, Cotnari, Tohani, Vinia. Ei isi disputa o piata de 500 mil. euro in valoare si de 6,3 mil. hectolitri in volum. Producatorii sunt prezenti si pe pietele externe, valoa