71% dintre tineri nu cred ca si-ar insela vreodata partenerulFoto: HotNews.roDocumente:
Studiu LeoYouth
(16.05.2007) PPT
Un studiu realizat de Leo Burnett vorbeste despre cum gandesc, ce cumpara si ce consuma tinerii urbani din Romania zilei de astazi. De aici aflam ca doar 18% dintre tinerii romani spun ca “nu se impaca deloc cu computerul sau cu tehnologia in general”, iar sapte din zece spun ca intentioneaza, ca in viitor, sa aiba propria afacere.
Pe 22% dintre ei ii incanta poligamia si peste doua treimi dintre tineri declara ca nu ii intereseaza ce spun altii despre ei.
Cercetarea este reprezentativa pentru tinerii intre 16 si 24 de ani din orasele mari din Romania, si abordeaza teme mai putin investigate pana acum, precum consumul de publicitate, gadget-uri si tehnologie, consumul de internet, sanatate, fast food, etc. S-a folosit o metodologie prin care tinerii au fost incurajati sa isi descrie universul, care ulterior a fost masurat cantitativ.
Cu toate ca suntem obisnuiti cu imaginea unor tineri destul de critici la adresa institutiilor, 65% dintre ei se declara multumiti de pregatirea care li se ofera in scoala. Mai mult, scolile romanesti sunt mai bine privite decat cele straine.
71% dintre tineri considera ca educatia oferita de scolile din Romania este foarte buna, in timp ce doar 58% considera ca educatia oferita de scolile din strainatate este foarte buna.
Cand vine vorba despre munca, criteriile de apreciere se impart in doua categorii: unul de afinitate si “potrivire” cu domeniul profesional ales. Banii nu conteaza cand vine vorba de munca, spun tinerii. La nivel declarativ, “aproape jumatate dintre ei (47%) ar fi dispusi sa se implice in actiuni de voluntariat, daca e vorba despre ceva ce ii pasioneaza.
Sigur, intre intentii si realitate exista o difer