Bujor Stănescu, directorul de logistică al companiei de transport şi distribuţie Aquila, consideră că activitatea firmelor de transport în afara ţării aduce un profit mai mare şi un venit mai sigur decât pe piaţa locală, în condiţiile în care un camion poate parcurge mai mulţi kilometri în Vest decât în România.
"În România camioanele au o viteză medie de sub 50 km/h la care se adaugă şi timpii mari de încărcare şi descărcare. Astfel cu greu se pot parcurge lunar mai mult de 6.000 km. Mai mult, având în vedere starea drumurilor în România, şi cheltuielile cu reparaţiile sunt destul de mari. Pe de altă parte, în transportul internaţional se pot parcurge lunar peste 14.000 km cu un singur şofer având în vedere viteza medie de 80 km/h, la care se adaugă şi costurile de întreţinere mai mici", a declarat Bujor Stănescu în cadrul unei conferinţe organizate de revista de transport şi logistică Tranzit. Aquila şi-a extins flota în acest an de la puţin peste 300 de camioane anul trecut la aproape 470 de vehicule comerciale anul acesta.
"Profitul a crescut anul trecut, la fel şi cifra de afaceri, dar în acelaşi timp s-au scumpit anvelopele şi motorina. O bună parte din creşterea cifrei de afaceri vine din aceste scumpiri, în timp ce profitabilitatea ca procent din costuri a scăzut", a spus Stănescu. El a subliniat că avansul din acest an vine dintr-o creştere uşoară a importurilor de mărfuri.
În primele patru luni ale acestui an vânzările de vehicule comerciale pe piaţa locală au înregistrat o creştere de aproape 8% potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la aproape 3.800 de unităţi.
Jucătorii din piaţă se aşteaptă că în 2012 vânzările de camioane să accelereze pe fondul intrării în vigoare a normelor de poluare Euro 6 de la 1 ianuarie 2013, acestea fiind cu 10-13.000 de euro mai scum