2011 a fost pentru mass-media din România un an de mari zvârcoliri.
Scăderea cu aproximativ 4% a pieţei de publicitate faţă de 2010, la puţin peste 306 milioane euro în 2011, conform evaluărilor Media Fact Book, a afectat vizibil presa tipărită, n-a ocolit nici televiziunea, care îşi ia partea leului de pe piaţă, nici radioul, în schimb a avantajat Internetul, care a crescut cu aproape 20%. Au renunţat pe rând la print ziare cu difuzare naţională ca Gândul şi Cotidianul (după ce în anii anteriori decedaseră Ziua, Puterea ş.a.), s-au mutat online şi Săptămâna Financiară, Financiarul şi Felicia, numeroase ziare locale au renunţat la forma tipărită sau au dispărut complet.
Permutări s-au produs în acţionariatul media, de la plecarea concernului german WAZ de la România liberă la preluarea grupului Edipresse de către Ringier şi până la tranzacţiile misterioase care au dus la scindarea Realitatea Media, la trecerea Evenimentului zilei în mâinile mogulatului autohton şi la apariţia unor acţionari-surpriză în momentele dificile prin care au trecut şi mai trec Sorin Ovidiu Vântu şi complicii săi, ca Liviu Luca sau Dan Diaconescu, beneficiari şi ei ai unor averi spectaculoase cu clinchet de cătuşe. Replierile au dus la concedieri masive de jurnalişti, estimate la peste 6.000 până în 2010 de site-ul Industry (Iulian Comănescu), la schimbări de oameni în management, la reduceri de salarii sau neplata lor şi la pierderi de influenţă a unor figuri care păreau de neclintit, cum ar fi Gabriela Vrânceanu-Firea în trustul Intact sau Radu Moraru, plecat de la B1 TV şi eşuat în proiectul 10 TV.
Falimente şi procese răsunătoare au ţinut atenţia publicului, chemat să deplângă starea de jale în care presa a ajuns: cinci firme au cerut falimentul Holdingului Adevărul, Realitatea Media a cerut singură insolvenţa, OTV e următoarea pe listă, stăpânii Antenelor s