Azi expiră termenul până la care România putea să depună cereri pentru a beneficia de rata maximă de cofinanţare.
Rata de cofinanţare de 95% este o măsură excepţională a Bruxelles-ului, denumită „Plan Marshall" pentru a ajuta ţările care se confruntă cu situaţii economice deosebit de grele. Măsura a fost propusă Greciei, Irlandei şi Portugaliei - ţări puternic lovite de criza datoriilor şi altor trei state din afara zonei euro: România, Ungaria şi Letonia. Ajutorul acordat de Comisia Europeană prin fonduri structurale a fost propus în luna august a anului trecut şi aprobat de statele membre în Consiliul European din decembrie.
Economie de 50 de milioane la transporturi
Noul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a declarat vineri, la Bruxelles, că, în cadrul unei întâlniri pe care a avut-o cu comisarul pentru politică regională Johannes Hahn, a transmis cererea de creştere a ratei de cofinanţare pentru programele care intră în responsabilitatea sa. Potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor, 50 de milioane de euro din banii care erau sau trebuiau să vină de la bugetul de stat vor putea fi astfel economisite sau folosite pentru alte proiecte.
Cererile României au fost depuse
Ministerul Afacerilor Europene a confirmat ieri, la solicitarea „Adevărul Europa", că solicitarea oficială a Românei pentru aplicarea aşa-numitului „mecanism de top-up" (n.n, de completare a ratei de cofinanţare) pentru cinci programe a fost trimisă vineri la Bruxelles.
Solicitarea pentru programele care aveau deja cofinanţare de 85% (Programul Operaţional Regional - POR şi POSDRU - Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane) a fost depusă pe 20 decembrie. Ea a şi fost aprobată o zi mai târziu, a precizat Cristina Mac, purtător de cuvânt al Ministerului Afacerilor Europene. POR, programul cu cea mai mar