Ministerul Educaţiei vrea să creeze o bază de date privind subiectele la examene, un prim pas fiind evaluările iniţiale. Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea, a precizat că ministerul utilizează ca resursă testele create de fiecare dascăl în parte pentru a construi o bancă de instrumente de evaluare unică. „Tocmai pentru că există, de prea mult timp, discuţii în jurul subiectelor formulate de CNEE (Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare - n.r.), am dorit ca, în elaborarea subiectelor, să se ţină cont, în primul rând, de experienţa la clasă a fiecărui profesor. Cu siguranţă, testele primite ne vor sprijini în adaptarea evaluării la profilului fiecărui elev, evitând, poate, anumite disfuncţionalităţi. Asta nu înseamnă, însă, că sistemul îşi propune renunţarea la standarde”, susţine Oana Badea.
Potrivit acesteia, instrumentul evaluării iniţiale determină o abordare adaptată a procesului de învăţare la particularităţile elevului. Ministerul Educaţiei vrea să creeze o bază de date privind subiectele la examene, un prim pas fiind evaluările iniţiale. Secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Oana Badea, a precizat că ministerul utilizează ca resursă testele create de fiecare dascăl în parte pentru a construi o bancă de instrumente de evaluare unică. „Tocmai pentru că există, de prea mult timp, discuţii în jurul subiectelor formulate de CNEE (Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare - n.r.), am dorit ca, în elaborarea subiectelor, să se ţină cont, în primul rând, de experienţa la clasă a fiecărui profesor. Cu siguranţă, testele primite ne vor sprijini în adaptarea evaluării la profilului fiecărui elev, evitând, poate, anumite disfuncţionalităţi. Asta nu înseamnă, însă, că sistemul îşi propune renunţarea la standarde”, susţine Oana Badea.
Potrivit acesteia, instrumentul evaluării iniţiale determină o abordare adaptată a procesului de învăţ