Yandex, motorul de căutare rusesc, a depăşit serviciul Bing al companiei Microsoft, ajungând pe locul 4 după Google, Baidu şi Yahoo, conform statisticilor realizate la nivel global de ComScore şi citate de Russia Today.
Yandex şi-a lansat propriul motor de căutare web toamna trecută, iar creşterea ratei de folosire a început din noiembrie. Motorul rusesc a procesat 4,62 de miliarde de căutări, în comparaţie cu cele 4,48 de miliarde înregistrate de Bing, care aparţine companiei americane Microsoft.
Dezvoltarea a continuat şi în luna decembrie, când Yandex a fost accesat pentru 4,84 miliarde de căutări, Bing fiind folosit doar pentru un număr de 4,48 de miliarde.
În ceea ce priveşte numărul de utilizatori unici, situaţia s-a schimbat, Microsoft având 268,6 de milioane, în timp ce Yandex doar 74,4 milioane de useri. De asemenea, serviciul rus este cu mult depăşit de Google, care păstrează poziţia de lider mondial al motoarelor de căutare. Google a procesat 114,73 de miliarde de căutări în luna decembrie, respectiv 65,2% din cota de piaţă, motorul chinez Baidu ajungând la 14,5 miliarde (8,2%), urmat de Yahoo cu 8,63 miliarde (4,9%).
În timp ce Google domină pieţele din SUA (65%) şi Europa (90%), majoritatea căutărilor din Rusia sunt efectuate prin intermediul Yandex.
Pe lângă faptul că este prima companie rusească care a obţinut acces la vasta bază de date a CERN, centrul de cercetare nucleară din Elveţia, Yandex a lansat în Rusia un magazin de aplicaţii pentru Android, în planurile de viitor incluzând şi dezvoltarea unor servicii de telefonie mobilă, conform Russia Today.
“Yandex s-a dezvoltat cu 17% în 2012 şi a ajuns la 42,2 milioane de utilizatori. Progresul înregistrat se datorează creşterii interesului manifestat de utilizatori pentru mediul online rusesc”, precizează pentru Bloomberg Tatyana Komarova, reprezentantul compan