Artista plastica Miruna Budisteanu cauta sa atinga prin ceea ce creeaza un prag cat mai dens si mai profund al diafanului, al transparentelor acelor structuri tesute in mijlocul spiritului care are Artista plastica Miruna Budisteanu cauta sa atinga prin ceea ce creeaza un prag cat mai dens si mai profund al diafanului, al transparentelor acelor structuri tesute in mijlocul spiritului care are trup de aer, umplute cu cer si lumina. Obsesia ei, aceea a libertatii spatiale si temporale este una "pasnica, blanda, dar permanenta, generand spatiul". Lumina, factor esential in relationarea dintre creatii, si mediul ambient, insusi suportul pe care picteaza, sunt parte din trupul acelei lucrari: "Trebuie sa las lumina sa transpara, sa conlucrez cu spatiul si sa nu opun bariere. Exista o comunicare cu ambientul, cu lumina si, implicit, cu ochiul privitorului. Este de dorit sa genereze aceste labirinturi, aceste accese pe diferite paliere ale privirii, ale gandului." Se remarca in creatiile Mirunei Budisteanu o imbinare intre delicatetea asiatica si hieratismul bizantin, un soi de entuziasm temperat de o componenta reflexiva a lucrarilor sale: "Exista, intr-adevar, o sursa bizantina puternica, o sursa precrestina, antica, aceea arheologico-antropologica care si aceea ma hraneste, cat si partea orientala si cea europeana. E un diafan, latura bizantina are un diafan intrupat, pe care si Orientul il are. In cazul hieraticului - care ascunde o bucurie, incremenirea este aparenta, formala, este de fapt o degajare de forte acolo, de spirit, de lumina." Autentica si foarte seducatoare este la aceasta pictorita libertatea de expresie, pornind de la panotarea lucrarilor pana la mesajul transmis. De exemplu, suportul, asa-numitul vellum, este rezistent, desi pare delicat, cu o anumita transluciditate, prezentand o suprafata matizata, care ingaduie luminii sa intre intr-un dialog viu cu