Cotidianul Izvestia, unul dintre cele mai vechi branduri din industria media din Rusia, va trece prin cea de-a doua reorganizare majoră din ultimii doi ani, întrucât va transfera cea mai mare parte a conţinuturilor sale informative într-un nou post de televiziune, care va fi lansat în acest an.
Potrivit site-ului themoscowtimes.com, compania care deţine ziarul Izvestia, News Media, va lansa noul post de televiziune în toamna acestui an. Noua decizie va permite cotidianului rus să se concentreze asupra articolelor analitice, a anunţat editorul-şef Aleksandr Maliutin.
Maliutin a făcut acest anunţ pe 6 august, în aceeaşi zi în care a revenit în funcţia de redactor-şef la Izvestia, după o absenţă de doi ani.
Decizia de a separa ştirile propriu-zise de articolele analitice reprezintă rezultatul unei noi realităţi din industria media, în care competiţia tot mai mare în rândul jucătorilor online a obligat diviziile de print să caute nişe rămase deocamdată neocupate, a spus Maliutin.
Totuşi, Izvestia nu va renunţa complet la acoperirea mediatică a unor evenimente prin ştiri propriu-zise, însă se va orienta mai mult spre jurnalismul de investigaţie.
Această reorientare a politicii editoriale de la Izvestia este "lucrul care trebuie să fie făcut", în contextul crizei cu care se confruntă presa tradiţională, odată cu apariţia competiţiei din partea internetului, spune Aleksei Pankin, analist media şi fost editorialist la Izvestia. Pentru a rămâne profitabilă, presa trebuie să încerce orice abordare, deşi "nimeni nu ştie care dintre ele va da rezultate".
Politica editorială a cotidianului Izvestia a cunoscut o transformare majoră în 2011, atunci când fondatorul companiei News Media, Aram Gabrelianov, a decis să crească eficienţa ziarului. Acea decizie a constat în concedieri masive, peste jumătate dintre angajaţi părăsind publicaţia. În a