România are un velodrom la nivelul anilor ’50! La Dinamo s-au disputat Campionatele Naţionale în acest weekend, iar cicliştii au avut de luptat şi cu gropile din asfalt.
România este o ţară a tuturor posibilităţilor... proaste! La nici două săptămâni după ce Carol Eduard Novak aducea ţării noastre prima medalie de aur la Jocurile Paralimpice, în probele de ciclism pe velodrom, în Complexul Sportiv Dinamo s-au disputat Naţionalele.
„S-au disputat" este un fel de a spune... Programată iniţial vineri şi sâmbătă, competiţia a fost amânată cu o zi. Motivul? Velodromul Dinamo, singurul din ţară - mai există unul la Craiova, însă pista aceluia este prea îngustă -, nu este acoperit... Iar pe ploaia de vineri, abia puteai merge pe stradă, printre băltoace, darămite pe bicicletă.
„Cratere" pe pistă, bălării pe lângă
Nici sâmbătă şi duminică sportivii implicaţi în cel mai important concurs intern n-au fost ocoliţi de surprize. Cum velodromul de la Dinamo arată la fel ca în anii '50, poate chiar mai rău, cicliştii au fost nevoiţi să fie atenţi la crăpăturile din pista de beton. Este adevărat că faţă de cum se prezenta prin 2008, acum numărul „craterelor" este mai mic, o mare parte dintre ele fiind acoperite cu ciment din banii personali ai lui Mircea Romaşcanu, acum team manager la echipa din Otopeni. Totuşi, pentru a evita unele accidente, organizatorii au decis să anuleze probele de adiţiune de puncte, pe cât de spectaculoase, pe atât de periculoase.
Secretar general al FR de Ciclism, Vasile Selejan trage nădejdea că guvernanţii vor înţelege că nu pot apărea rezultate deosebite în ciclism fără un velodrom modern. „Noi nu ne permitem să ridicăm unul nou. Din bugetul Federaţiei, mai bine de o şesime se duce pe controlul antidoping. O alta o alocăm Turului României, care va avea ediţia cu numărul 50 în 2013. Noi am fi vrut să trecem la o cursă d