Dacă pronunţi cuvântul "culori" la Apple, toată lumea se gândeşte la Gabriel Marcu, românul care lucrează din 1996 pentru compania fondată de Steve Jobs şi se ocupă de culorile de la produsele gigantului din Silicon Valley, California.
La Apple, Gabriel Marcu urmăreşte ca device-urile produse de companie să ai aibă culori de calitate, care să încânte ochiul cumpărătorului. "Scopul culorilor este să te facă să bagi mâna în buzunar şi să cumperi iPhone-ul. Să nu existe motive ca să te plângi că acest produs nu arată bine", afirmă el.
Lucrul la primul iPhone a însemnat 24 de ore de muncă pe zi. "Îmi aduc aminte că am trimis email la trei noaptea şi am zis că mă duc să mă culc şi că oricum nu-mi răspunde nimeni până la şase dimineaţă, dar la trei şi cinci am avut răspunsul de la Steve Jobs. A fost o muncă foarte susţinută şi o muncă sub foarte mare presiune", a spus Gabriel Marcu. El era printre cei câţiva angajaţi care avea acces la iPhone, pentru că totul era ţinut în mare secret.
"Culorile sunt o senzaţie, ceva ce se întâmplă în creierul celui care le priveşte, depinde de ecranul la care se uită, depinde de obiectele la care se uită. Cel mai important este să ţinem cont că aceste culori se întâmplă în mintea noastră", explică Gabriel cu pasiune pentru domeniul care îl fascinează de câteva decenii.
Citiţi mai multe despre românul Gabriel Marcu în materialul de pe gandul.info