Chiar şi în prezenţa taxei, în 11 luni au intrat 150.000 de maşini second hand, cu 30.000 mai mult ca în 2006
Locurile de muncă ale constructorilor români – în pericol
Sindicaliştii de la BNS cer parlamentarilor să nu voteze eliminarea taxei de primă înmatriculare. „ Măsura va transforma România într-un cimitir de maşini vechi şi va conduce la pierderea a mii de locuri de muncă din zona construcţiilor de automobile din ţară (circa 180.000 de salariaţi în prezent), afectând grav, pe cale de consecinţă, inclusiv veniturile la Bugetul de Stat şi Produsul Intern Brut al României.
La doar un an de la integrarea în Uniunea Europeană, cu tot cu existenţa acestei taxe, în România au intrat 150.000 de vehicule second-hand (ianuarie – noiembrie 2007) faţă de 120.000, câte au intrat în tot anul 2006. Nu putem fi de acord ca România să ajungă în situaţia Poloniei, ţară care s-a transformat într-un cimitir pentru 800.000 de vehicule (85% dintre ele mai vechi de 10 ani) în interval de câteva luni, în anul 2004, şi pentru mai mult de 800.000, în anul 2007”, se arată într-un comunicat al BNS. Sindicaliştii nu sunt îngrijoraţi foarte mult de vechimea automobilelor care vor fi importate şi poluarea produsă de acestea, cât de efectele asupra industriei auto. Ei dau ca exemplu şocul resimţit de Polonia.
„Dacă România produce anual circa 325.000 de maşini noi (la sfârşitul lunii noiembrie 2007, cu 25% mai mult decât în 2006), Polonia a ajuns să producă doar 330.000 de maşini noi în condiţiile în care populaţia sa este dublă faţă de cea a României. Din estimările noastre, bazându-ne pe experienţa Poloniei, credem că în termen de doi ani de zile în România vor intra aproximativ 2 milioane de automobile şi peste 80% din ele vor avea o vechime mai mare de 10 ani”, se mai arată în comunicat.
Sindicatele merg pe varianta Bruxelles-ului
Sindicaliştii propun, c