In restaurantul Serendipity 3 din Manhattan se serveste desertul Golden Opulence Sundae la pretul exorbitant de 1000 de dolari. Cinci cupe de inghetata de vanilie originara din Tahiti sunt infasurate in fulgi de aur de 23 de karate si ornate cu cea mai scumpa ciocolata din lume. Pentru o experienta si mai memorabila, se adauga caviar in care sarea a fost inlocuita cu infuzii de fructul pasiunii, portocala si lichior Armagnac.
De la introducerea opulentului desert cu trei ani in urma, pentru a marca aniversarea de 50 de ani de la deschiderea restaurantului new yorkez, au fost vandute aproximativ 100 de inghetate, clientii variind de la bancherii care doresc sa-si impresioneze partenera pana la tinerele printese din familiile bogate.
“Cand clientii nostri termina inghetata, raman cu mici fulgi de aur in jurul gurii”, sustine purtatorul de cuvant Joe Calderone pentru revista Forbes.
Fiind alcatuite din ingrediente comune ca faina, zahar, oua si smantana, deserturile reprezinta o provocare pentru maestrii cofetari inovatori. Luxul se obtine dintr-o prezentare fantastica a produsului si precizia chimistului care combina cea mai fina ciocolata cu fulgi de aur si pulverizari de cristale si pietre pretioase, ridicand automat pretul desertului aparent banal.
“Consumatorii se plictisesc repede si cauta tentatia in cele mai neobisnuite ingrediente, de la caviar pana la creme si paste din rosii si mazare”, declara Mitchell Davis, puratator de cuvant al fundatiei James Beard Foundation.
Fie ca este vorba de opulentele deserturi servite in cele mai scumpe restaurante si patiserii exclusiviste din lume sau in cadrul unui meniu oferit de hotelurile de lux, deserturile prezentate in top devin un lux acceptat de catre cei care sunt dispusi sa plateasca sume fabuloase pentru o veritabila experienta dulce.
Cel mai scump desert, Fortress Aquamarine, est