Lipsa de comunicare intre profesori si elevi, incurajarea plagiatului si "frica elevilor de profesori" sunt printre principalele probleme ale scolii romanesti. Concluzia le apartine Ioanei Tamas si lui Radu Bumbacea, ambii absolventi de clasa a XII-a si membri ai lotului national care va participa in iulie la Olimpiada Internationala de Matematica din Argentina. De cealalta parte, profesorul coordonator al lotului olimpic, Radu Gologan, a declarat intr-un interviu acordat lui Cristian Sima, presedinte Director General al Bursei de la Sibiu, ca ar "desfiinta, sub forma actuala, examenele nationale" si ar introduce evaluari "prin quiz-uri", dupa sistemul american.
Nascut in 1952 la Brasov, profesorul Radu Gologan a fost premiat cu argint si bronz la Olimpiadele Internationale din 1970 si 1971. Este profesor universitar la Universitatea Politehnica Bucuresti, cercetator la Institutul de Matematica al Academiei Romane si coordonator al olimpiadelor de matematica din 2000.
Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Radu Gologan a declarat ca forma actuala a examenelor nationale "este cea mai mare carenta a invatamantului romanesc in acest moment". Evaluarea Nationala "trebuie facuta dupa sistemul bine implementat in Statele Unite al acelor teste nationale date aleator, printr-o baza mare de date, pe calculator, individualizat, care sa faca evaluarea pe tot campul copilului de cunostinte. Acelasi lucru si la Bacalaureat", considera profesorul coordonator al lotului olimpic national de matematica.
Evaluarea s-ar face astfel "doar prin quiz-uri date aleator, personalizat, la niste centre nationale, in judete". In ce-i priveste pe elevii olimpici, Gologan sustine ca este anormal ca statul sa nu infiinteze nicio institutie scolara special pentru pregatirea acestora.
Cele mai importante declaratii ale profesorului coordonat