In anii 80' companii precum Sony, Panasonic si Sharp scoateau produse revolutionare si erau invidiate de toata industria, insa acum sunt in impas si au pierderi de multe miliarde de dolari. Acesti giganti ai electronicelor au ales izolarea si au investit mult mai putin in cercetare, efectele fiind acum vizibile. Ce au de invatat companiile coreene din problemele grupurilor japoneze si cum mai pot acestea sa repare greselile, puteti citi in materialul de mai jos,
Sony, Panasonic si Sharp au inventat in anii 70', 80' si 90' o parte din electronicele care au facut istorie. pe atunci si grupurile americane le invidiau, mai ales ca japonezii investeau masiv in cercetare. Acum, Panasonic a anuntat ca asteapta pierderi de peste 9,5 miliarde dolari anul fiscal curent, Sharp e ingrijorata de pierderi de peste 5 miliarde, iar Sony asteapta un profit mic, insa dupa patru ani de pierderi.
Cotidianul sud-coreean Hankyoreh expplica intr-o analiza de ce concernele nipone au ajuns atat de rau, iar una dintre explicatii tine de asa-numitul "fenomen Jalapagos", o adaptare a numelui Galapagos, insulele izolate din Pacificul de Sud.
Practic, grupurile japoneze au dezvoltat produse doar cu gandul la piata interna fiindca au vazut in anii 70' si 80' ca ce au produs pentru piata interna s-a vandut ca painea calda si la export. Totusi, dupa 1990 vanzarile nu au mai mers atat de bine nici pe piata interna, iar la export aceste produse nu au mai avut la fel de mult succes, mai ales in contextul concurentei cu sud-coreenii si cu chinezii. Asadar, la fel cum insulele Galapagos sunt puternic izolate de influentele din exterior, la fel si gigantii japonezi de electronice au ales sa ignore concurenta si noile trend-uri si au taiat si din bugetele de cercetare.
Acum, pentru a nu repeta greselile japonezilor, companiile sud-coreene studiaza atent problema