Intenţia românilor de a achiziţiona autoturisme în perioada următoare a scăzut cu 12%. S-a diminuat atât intenţia de cumpărare a maşinilor rulate cu 10%, cât şi intenţia de cumpărare a maşinilor noi cu 2%, conform studiului realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown.
Principala opţiune de achiziţie a unei maşini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%.
Dacă ne raportăm la intenţia de achiziţie a unei maşini rulate, Volkswagen se află în topul preferinţelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%.
În topul preferinţelor românilor cu privire la nivelul de satisfacţie al autoturismului condus se află marca Honda, acumulând 6.29 puncte dintr-un maxim de 7. Posesorii o recomandă datorită gradului ridicat de fiabilitate, costului rezonabil de întreţinere şi service.
Şoferii care rulează maşina un număr mare de kilometri anual aleg marca Mercedes. Skoda conduce topul la capitolul consum în afara oraşului şi s-a clasat pe locul al doilea la costul de întreţinere, în timp ce Citroen a obţinut cea mai bună notă la consumul în oraş. Nissan ocupă locul al doilea la nivelul de satisfacţie în privinţa service-ului, conform studiului realizat de Auto.ro.
19% dintre şoferi preferă service-urile de marcă apreciind mai mult calitatea serviciilor oferite, pentru 52% dintre şoferi primează preţul oferit de service-urile independente, în timp ce 29% îşi repară singuri maşinile.
"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să prezentăm o imagine relevantă asupra pieţei auto din România în mediul online, a preferinţelor şi intenţiilor conducătorilor pentru perioada următoare. Ţinând cont şi de rezultatele studiului, implementăm în mod constant instrumente utile cum a