Tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei - Ploieşti va fi construit la termen, fără costurile suplimentare pretinse de drumari. Dorinel Umbrărescu (UMB Spedition), Costel Căşuneanu (Pa&Co International) şi Dan Besciu (Euroconstruct) au decis să accepte regulile Ministerului Transporturilor.
Conflictul declanşat în urma anunţului de reziliere a contractului dintre Ministerul Transporturilor şi constructorii autostrăzii Moara Vlăsiei - Ploieşti se va încheia pe cale amiabilă, a anunţat ieri ministrul Anca Boagiu. „Ministerul Transporturilor nu va mai rezilia contractul cu consorţiul românesc UMB Spedition-Pa&Co-Euroconstruct Trading '98, după ce asocierea a renunţat la creşterea costurilor cu 47%. Cele două motive de reziliere au fost solicitarea creşterii valorii contractului şi faptul că au părăsit şantierul în urmă cu 17 luni", a afirmat Boagiu.
Potrivit oficialului, prima firmă care a renunţat la suplimentarea costurilor de execuţie a fost UMB Spedition, apoi „şi ceilalţi parteneri din consorţiu au acceptat că nu vor mai cere niciun ban în plus şi vor termina la timp lucrările". Şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat ieri soluţionarea pe cale amiabilă a diferendului. CNADNR a semnat cu „regii asfaltului" un act adiţional de soluţionare prin care constructorii se obligă să nu ceară, în viitor, prelungiri de termene sau costuri suplimentare. Astfel, termenul de finalizare a tronsonului a rămas neschimbat, respectiv 15 decembrie.
„Prin actul adiţional menţionat, antreprenorul s-a angajat să finalizeze toate lucrările ce fac obiectul contractului semnat pentru proiectarea şi execuţia tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti până la data de 15 decembrie 2011. Asocierea, precum şi fiecare dintre membrii săi au renunţat la a solicita costuri suplimentare care ar fi mărit cu 47% valoarea contractului.
T