Anul trecut, peste 55.000 de persoane au apelat la forma de angajare temporară, numărul acestora fiind în creştere cu 10% faţă de anul anterior, conform estimărilor experţilor Accace, companie specializată în management financiar.
În România, companiile care apelează frecvent la serviciile unui furnizor de muncă temporară fac parte din domenii foarte variate, de la FMCG, auto, asigurări, farma, HoReCa, agricultură, construcţii, industria prelucrătoare, componente electronice.
În general, este vorba despre companii mari, multinaţionale, cu un număr mare de angajaţi sau cu o cultură orientată foarte puternic pe externalizare, scrie în comunicatul Accace.
Potrivit companiei, creşterea numărului de angajaţi temporar va fi impulsionată şi de modificarea adusă Codului Muncii în 2011, potrivit Accace.
Astfel, un angajat temporar trebuie să beneficieze de acelaşi nivel de salarizare ca şi un angajat pe perioadă nedeterminată care îndeplineşte acelaşi tip de muncă sau unul similar, indiferent de felul în care a fost angajat – direct sau printr-un agent de muncă temporară.
“Companiile sunt din ce în ce mai interesate să flexibilizeze relaţia directă dintre numărul de angajaţi şi nivelul cererii de servicii sau produse, un avantaj oferit de furnizorul de muncă temporară. Se observă o creştere a cererii pe acest segment, acest trend datorându-se atât noilor reglementări în domeniu, care favorizează munca temporară, cât şi faptului că angajatorii sunt din ce în ce mai atenţi la optimizarea costurilor", a declarat Bogdan Badea, Business Development Manager Accace Romania.
Cine apelează la angajaţi temporari
La nivel european, toate pieţele mature utilizează de zeci de ani munca temporară. Pentru comparaţie, piete precum Anglia, Franţa sau Germania au milioane de angajaţi temporari fiecare, în timp ce Eur