Metroul bucurestean a revenit in atentie odata cu lansarea lucrarilor la Magistrala 5, Drumul Taberei - Universitate, fiind accentuata nevoia nu doar de noi linii, dar si de modernizarea celor vechi.
In prezent, Metrorex desfasora proiecte de sute de milioane de euro, insa lucrurile avanseaza destul de greu. Gheorghe Udriste, directorul de investitii si achizitii publice al companiei, a explicat, intr-un interviu pentru Ziare.com, greutatile intampinate in obtinerea finantarii.
Care este situatia finantarii Magistralei 5 Drumul Taberei - Universitate?
Magistrala 5 de metrou Dr. Taberei - Pantelimon, cea mai mare investitie a ultimilor 22 de ani din Bucuresti, este structurata pe doua sectiuni: Dr. Tabarei - Universitate si Universitate - Pantelimon.
Finantarea este asigurata in totalitate prin doua credite, care insumeaza circa 860 de milioane de euro, obtinute de la Banca Europeana de Investitii, garantate de stat si ratificate prin lege. De mentionat ca BEI finanteaza 50% din valoarea investitiei, iar obligatia statului (guvernului) este de a finanta restul de 50%.
Creditele care asigura finantarea intregii linii de metrou sunt unul in suma de 395 de milioane de euro, contractat in anul 2010 pentru sectiunea Drumul Taberei - Universitate, si altul in suma de 465 de milioane de euro, contractat in anul 2011 pentru sectiunea Universitate - Pantelimon.
Care ar fi avantajele si dezavantajele trecerii metroului in subordinea Primariei Bucuresti, asa cum a propus premierul Victor Ponta in septembrie? Similar, care sunt avantajele si dezavantajele ramanerii metroului in subordinea Ministerului Transporturilor?
Dezvoltarea metroului este in stransa legatura cu exploatarea si intretinerea retelei actuale. Sunt exemple care au dovedit ca spargerea unei companii din sistemul feroviar si de trans