În primele nouă luni ale acestui an s-au consumat în România 58,8 milioane de litri de băuturi spirtoase, cu 18,8% mai puţin decât anul trecut, principalul motiv fiind scăderea puterii de cumpărare, a declarat pentru Mediafax Petru Berciu, directorul general al BDG Import. Estimările pentru întregul an 2011 arată o scădere cu 17,9% a pieţei băuturilor spirtoase, cu 3,6% pentru băuturile alcoolice, în general, şi cu 0,8% pentru cele nealcoolice.
„Potrivit ultimului studiu al firmei de cercetare Canadean, consumul de băuturi alcoolice a scăzut în acest an cu 4,4%, iar cel de băuturi nealcoolice s-a diminuat cu 0,9%. Principalul motiv este scăderea puterii de cumpărare, care i-a făcut pe români să cumpere mai puţin şi mai ieftin”, a spus Berciu. „Consumul a scăzut, mai ales ca valoare, şi în discoteci, unde grupurile nu mai cumpără whisky pentru băieţi şi şampanie pentru fete, ci votcă, pe care o împart. Din acest motiv, noi avem o creştere de 10% la vânzările de votcă”, a afirmat Berciu. El crede că piaţa ar putea creşte în 2012, dar asta se va întâmpla doar pentru că anul viitor este unul electoral.
În primele nouă luni ale acestui an s-au consumat în România 58,8 milioane de litri de băuturi spirtoase, cu 18,8% mai puţin decât anul trecut, principalul motiv fiind scăderea puterii de cumpărare, a declarat pentru Mediafax Petru Berciu, directorul general al BDG Import. Estimările pentru întregul an 2011 arată o scădere cu 17,9% a pieţei băuturilor spirtoase, cu 3,6% pentru băuturile alcoolice, în general, şi cu 0,8% pentru cele nealcoolice.
„Potrivit ultimului studiu al firmei de cercetare Canadean, consumul de băuturi alcoolice a scăzut în acest an cu 4,4%, iar cel de băuturi nealcoolice s-a diminuat cu 0,9%. Principalul motiv este scăderea puterii de cumpărare, care i-a făcut pe români să cumpere mai puţin şi mai ief